Prylutmaningen 52 veckor / vecka 49

Den här utmaningen har funnits med mig sen jag startade för nästan ett år sen. Julpynt. De senaste åren har det kommit en uppsjö av roliga billiga pynt till granen. Typ sånna hära.


(dessa är från Åhlens)

 Fast de flesta är i plast. Och det vill ju jag inte ha. Och så tänker jag ju att man kanske tröttnar på dessa pynt efter att par år. 

Så jag försöker att göra tidlösa pynt. Snöflingor i tunnt tunnt garn.



Virkgarnet köpte jag i en liten lokal garn affär som finns där jag bor. Garnet är gammalt och reades ut för halva priset. 
(när jag påpekade att jag gillade den gamla förpackningen plockade kassörskan fram vackra gammla pärlemorknappar ur en gömma. Man kan säga att jag blev överlycklig. Och ett antal knappar rikare). Jag ska stärka stjärnorna så att de blir hårda och stela.

Så kostnaden per flinga är kanske 50 öre, om ens det. Kostnaden för att köpa nytt kan ju bli hög, speciellt om man tröttnar efter ett par år… 

1 kommentar:

Jessica sa...

Hur kommer du stärka stjärnor?
Ska själv stärka en krona och en krage som jag virkat men vill helst inte stärka det i socker då det inte blir så hållbart(hade det varit till mitt eget barn så hade jag stärkt det i socker för då kan man stärka om om det skulle behövas).

Försöker hitta ett miljövänligt lim att använda mig av och hittar typ bara björnklister. Vet du om det skulle fungera?

Började virka för typ tre veckor sedan så det mesta är nytt för mig :)