Prylutmaningen 52 veckor / vecka 38 och 39

Nej, jag har varit ungefär världens sämsta bloggare de senaste veckorna. Så får det vara ibland.

Fast det är som vanligt, jag pysslar även fast jag inte visar det. 

Så här kommer vecka 38!

Badrumsmattan! OMG, hur kan den konstant vara smutsig? Den är köpt på Åhlens för ca 100kr. En gång i tiden var den blå. Nu är den....grå. 

Så jag har börjat virka en ny matta av gamla lakansvävs-remsor som jag fått.. Det tar ganska lång tid och är ganska tråkigt. Så det kommer ta en stund innan ni får se resultatet!

Och nu till vecka 39!

För något år sedan fick jag massa leksaksmat av min fina vän Maria. Maten är nu totalt sönderlekt. 


Då är det ju så himla praktiskt att det finns massa fina mönster på virkad mat. Hitills har jag gjort en korv. 
Jag virkar av garn jag har hemma som jag använt till massa olika saker, så ingen större utgift blir det. Även detta är en tålamodsprövning för mig. Små, små maskor, entonigt. Men jaja, det kommer ju bli JÄTTEGULLIGT tror jag. så det är bara att virka på ;)

Inga kommentarer: