Prylutmaningen 52 veckor / vecka 35

Denna vecka har jag gjort något jag länge velat göra men inte riktigt fått tummen ur.


Byxor till mitt barn! 
Jag startade med att ta ett par leggings som jag vet passar och som jag och barnet gillar. Sen klippte jag sönder byxorna i sömarna, och hepp så har man ett mönster. Leggingsen jag klippte sönder är ärvda och lappen är bortklippt men jag tror att det är H&M byxor för ca 70 kr (letar på H&Ms hemsida för att hitta motsvarande leggings.
 Hittar inga på "pojkavdelningen" men på "flickavdelningen" finns de såklart.  *kräks lite*)



Maken fick välja tyg denna gång. Lejontyg fick det bli.


Nöjd unge. 

Tyget kostade ca 80 kr men det bör räcka till två par leggings = 40 kr paret. Det är faktiskt bara tio sömmar på leggingens. Alla förutom en är sydda på overlocken vilket innebär att det är minimalt med jobb. Tog kanske 30 minuter att sy. F.o.m. nu skall det sys byxor så det ryker i detta hem!

Inga kommentarer: