Prylutmaningen 52 veckor / vecka 34

Denna vecka har jag gjort något jag verkligen behöver! 

Denna startade jag med.


En filofax från Quicksilver. Det är en stor model (den vanligaste storleken) och den är just nu lite för stor för mig, jag behövde en mindre som inte tar så stor plats.


Så jag gjorde en lite mindre model, den som kallas pocket tror jag. Aldeles lagom att ha med i en liten väska.
 Mitt mantra stolt på framsidan.

" Jag är en Tiger, baby".


Jag köpte en liten ringmekanismSlöjddetaljer.


Och fodrade filofaxen med rosor.


Själva nitarna fick min man slå in. Blir så oerhört nervös när det ska slås fast något, inbillar mig att allt ska hamna snett och lämna fula spår. 

Orginal filofaxen kostade ca 500 kr och var ett impulsköp. Jag har verkligen använt den flitigt så den är värd alla pengar. Den nya filofaxen har nog kostat ca 40 kr sammanlagt. Den tog ungefär två timmar att göra, för helt ärligt var jag ganska slarvig, hade inte ork att finlira. Men jag är sjukt nöjd och den fyller sitt syfte!

Inga kommentarer: