Prylutmaningen 52 veckor / vecka 29

Väskor. Need I say more. Jag samlar ju som sagt på väskor, har några stycken, några som jag gjort själv och några köpta. 


Väskor har jag faktiskt sytt sen tidens begynnelse. Speciellt har jag sytt många små väskor, sånna där det bara får plats det absolut viktigaste. För några år sen var jag på jakt efter en liten läderväska och blev överlycklig då jag hittade denna på Monki.


Den kostade 299kr, ganska mycket pengar alltså. 

I somras var jag äntligen på Tärnsjö garveri, eller snarare i den lilla outlet-shopen. Det är ju en liten bit att åka så jag passade på att köpa på mig ganska mycket läder. Jag fick en stor IKEA-kasse full av läder och remmar för ca 450 kr. Ganska lite pengar alltså.

Bland det första jag gjorde av lädret var en ny liten väska.


Jag är ju en Tiger, baby!


Små detaljer.


Jag ville fodra väskan och funderade länge på vilket tyg jag skulle välja. Tillslut föll valet på detta Joseph Frank tyg (som jag faktiskt fick på en loppis i somras, men mer om det senare).



Den totala kostnaden för min väska är högst 100 kr om man räknar på de verktyg jag köpte till min nya hobby, läder. Men som vanligt är det tid jag har investerat i. 
ALLT på denna väska är gjort för hand. 
Jag är mycket stolt såklart, för det är mitt första läder-handarbete.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken strålande bloggidé du har. Och väskan blev jättesnygg.