Prylutmaningen 52 veckor / vecka 28

Nu kickar jag igång bloggen igen efter ungefär världens bästa sommarlov. Jag trodde ju att jag skulle få göra alla sommarens vecko-utmaninger i "efterskott" men på något konstigt sätt har jag faktiskt gjort massa prylar under sommaren utan egentligen tänka på bloggen och att det ska vara en "prylutmaning". Jag antar att det liksom har etsat sig fast i mitt inre, "Gör själv"!

Så här kommer vecka 28!

Denna sjal köpte jag för några år sen på JC. 
Kommer inte exaktihåg vad jag gav för den men kanske 150kr?
I ärlighetens namn har jag inte använt den så mycket, den kommer nog få bli en kaninklänning!


Ni som följer mig på Instagram vet att jag stickat på denna "cowl" en lång evighet. Jag och stickor är inte bästisar än. Mer "bekanta" (hittar inget bra översättningsord för cowl så jag envisas med engelska).



Tillslut blev den färdig dock. Det är ett sock-garn jag stickat i, tunt och egntligen ganska omysigt. Men, mönstret. Eller färgningen, I love it. Så roligt jobb det måste vara, att se till att man färgar ett garn så att hur man än stickar blir det leopardfläckar. Fast man kanske inte kan sticka hursomhelst för det skulle egentligen bli tiger-randigt, men det blev det ju alltså inte. Fast mig gör det inget. Djurmönster kan aldrig bli fel. Och för att piffa lite virkade jag några blommor och fäste på. 


Jag har för mig att ett nystan kostade runt 40 kr och till denna stora cowl gick det åt två nystan. Garnet till blommorna är fått, så kostnaden blev ca 80 kr. Plus all tid såklart.

Inga kommentarer: