Prylutmaningen 52 veckor / vecka 27

 Jag älskar svampar. De är så roliga, som om de har små personligheter. I mitt hem finns en hel del svampar i olika former. På burkar, salt och pepparkar, girlanger osv. Men de som jag har flest av är dessa.


Julsvampar.

Jag köper alltid på mig ett gäng när det är julrea och så pillar jag ner dem i typ alla blomkrukor jag har. De små svamparna möglar ju till slut eller går sönder. Så istället för att köpa nya varje år så har jag nu börjat göra min egna lilla svampsamling.


Flugsvamp.


Karljohansvamp.


Jag gillar att svamparna fick en organisk form, 
fast mest gillar jag doften av en-trä.

Jag tänker att jag ska fortsätta bygga på samlingen, 
det går ju ganska snabbt att tälja. Jag kommer inte slänga mina "köpesvampar", de kommer jag pyssla med istället.
Denna utmaning blev helt gratis. Träet jag använt kommer från skogen bakom mitt hus, en fallen en. det kanske tog sammanlagt tre timmar att tälja båda två.
Köpesvamparna fick jag nog för ca 5 kr och köptes när vi handlade mat så tiden är ju nonexistent.

Så här såg det ut under arbetets gång.




Lite försiktig måste man allt vara.

Inga kommentarer: