Prylutmaningen 52 veckor / vecka 25

Denna vecka har jag tagit tag i något jag velat göra länge, fast jag använde en annan teknik än vad jag planerat.

Den här duken (bordstablett) har jag köpt på Indiska för en evighet sedan. Jag har alltid haft den som duk och tycker den är väldans gullig!


Jag hade tänkt att använda mig av ett mönster,
 typ ett sådant här, men eftersom jag tycker det är lite svårt att läsa diagram så har jag skjutit på det lite. Så i måndags träffade jag en kompis som undrade om jag kunde virka en liten gardin åt henne, med en viss virkteknik, nämligen filetvirkning. Filetvirkning är en teknik som jag aldrig testan innan så jag var ju såklart tvungen att testa och vips så blev det en ny liten duk.


Mönstret på duken finns här.


Tekniken var så rolig att jag nu inte kan sluta virka. 
Som vanligt alltså ;)

Duken från Indiska köpte jag på rea, kommer inte ihåg priset exakt men billigt var det. 
Garnet jag använde mig av hade jag hemma och själva duken tog kanske en och enhalv timma att göra.

Inga kommentarer: