Prylutmaningen 52 veckor / vecka 23

Och så denna veckas utmaning. Även den är i textil.

Tyvärr har jag ingen före bild. För jag har inte kunnat köpa hem denna pryl, även fast vi desperat behövt den. Jag har bara hittat fula, typiskt könsstereotypiska SOLHATTAR för barn. 

Jag (och mitt barn) hittade några fina på Lindex tror jag att det var, men om det var ett fint mönster på utsidan som både jag och ungen gillade var det typ rosa på insidan. Inget fel med rosa på pojkar, eller färgen rosa överhuvudtaget (hade rosa hår i typ fyra år så färgen ligger nära hjärtat). Men jag tycker inte det är fint på små barn då rosa står för så mycket. Så mycket skit jag inte kan stå för. Och även om jag skulle haft en dotter skulle jag antagligen inte sätta på henne rosa heller. Iallafall inte när barn är så små (läs här!).

Ojdå, nu blev det massa annat också, men åter till utmaningen.

Jag sydde solhatten i vitt linnetyg som jag hade hemma, fodret med världens gulligaste tryck köpte jag här. Mönstret ritade jag själv, grunden var huvudmåttet runt huvudet.


Jag var lite nervös att hatten inte skulle passa för ungen var inte hemma när jag sydde, men den satt som en smäck!


Nu ska den bara sitta kvar på ungen också!

Inga kommentarer: