Prylutmaningen 52 veckor / vecka 20

Jag missade ju vecka 20 men här kommer den (eller den har varit färdig ett tag man har inte bloggat den än). 

Det jag bytte ut var en klänning från H&M, fyndad på rea. Fin men eftersom den är massproducerad är den inte perfekt på min kropp, nederdelen är bra men inte upptill. Mins bröst får inte plats.

Detta gjorde jag; en hängselklänning! Klart inspirerad härifrån.


Jag klippte sönder klänningen från H&M och använde som mönster till kjolen, själva övererdelen klippte jag till på ögonmått och nålade och gjorde sedan ändringar.
Jag blev (som vanligt ;)) supernöjd!


(Jag var lite nervös över att ha egensytt på mig, det var så länge sen. Men när jag kom till jobbet tyckte alla jag var jättefin, det värmde. Fast den kommentar som värmde mest var när ett av mina jobb-barn utbrast " Johanna! Det ser ut som du ska snickra!". Gulle.) 

Inga kommentarer: