Veckans Prylutmaning / vecka 15

Jo, jag skrev ju i måndags att jag skulle sy veckans utmaning. Men jag stötte på patrull (berättar vid senare utmaning när jag löst problemet) så det blev träslöjd istället!

Min unge gillar att måla, så vi har lite olika kritor/pennor och målafärg (som han endast äter, han målar inte med den) hemma liggandes i hyllan. 
Pennorna och kritorna kommer fint förpackade i kritaskar/lådor som (hemma hos oss) går sönder, försvinner eller ser allmänt eländiga ut...


Sååå.....


I en bit björk står nu färgpennorna stolt.


Lite vingligt med stadigt ändå.

Det nya pennstället kostade noll kronor och tog ca tio minuter att göra. Att jag sen inte har tålamod att låta björkveden ligga och torka en evighet kommer jag nog märka av när björkbiten torkar. Men det kan vara vackert med sprickor också!


Inga kommentarer: