Prylutmaningen 52 veckor / vecka 17

Den här veckan har jag bytt ut min sminkväska.
 Den köpta sminkväskan är köpt på H&M
 på rea för några år sedan. 
20 kr, så billigt att man börjar undra.  
Vissa prylar som jag byter ut har jag ju faktiskt verkligen gillat, den här väskan är en av de prylarna. 


Väskan är i blått plast-tyg med ett maskinbroderi på.


Den nya väskan är sydd blå i sammet 
och broderiet är i lintråd.
 Det enda material jag köpt är dragkedjan, 
resten har jag fått/bytt till mig.



En närmare titt på broderiet. 
Det ska föreställa en lotusblomma.
(På bilden ser tyget lila ut men det är det alltså inte. 
Den blå färgen på de andra bilderna 
stämmer mer överens med verkligheten.)

Inspiration till blomman kommer härifrån. Jag broderade "fritt", alltså utan ritade linjer att följa. Det blir ganska spännande så eftersom man aldrig vet hur resultatet blir!

Jag tror att jag kommer att gilla den nya väskan 
minst lika mycket som den gamla! 

Inga kommentarer: