Ett ha-begär.

Jag har ett ha-begär just nu. Jag vill ha en ny kamera. Jag har faktiskt en systemkamera men den är så stor och otymplig tycker jag, vi är iaf inte bästisar just nu, jag och kameran. Sen har jag en undervattenskamera också, men den börjar bli väldigt gammal nu, tekniken rullar ju på och med den snabbare tekniken höjs också kraven.

Fotografi har jag varit intresserad av länge. När jag var tonåring, ungefär då den första digitala kameran kom, fotade jag mycket (mest porträtt och helst portätt på Maria), framkallade bilder i mörkrum och gick kurser på löpande band, väldigt roligt! 

Jag var helt emot det digitala då, tyckte det var fusk, typ. Det är så fruktansvärt skönt att man kan ändra sig. För det har jag gjort. Det är ju super roligt med digital-teknik (ja, jag vet, jag låter som en gammal tant).

Och nu när jag fotar allt jag gör och och dessutom ska gå den här kursen, känner jag att en kamera, det är något jag behöver!

Och när jag såg det här, hur min skruttiga Iphone bild såg ut mot de andra fina bilderna, skar det lite i mitt hjärta... :(

EDIT: Glömde ju att fråga, vad har ni för kamera? Och har ni någon dröm-kamera?

Inga kommentarer: