Snart är vi där

Även fast det inte inte känns så just nu, så är inte våren och sommaren långt bort. Jag längtar tills man kan vara ute i trädgården och fixa. Inte bara med odling, blommor och träd, utan med det vackra också. 


Förra sommaren började jag  "Projekt Evighet", och som ni förstår är det ju inte färdigt ännu.

Att gjuta i betong är så himla roligt tycker jag. Så roligt att jag inte orkar vänta tills det blir plusgrader ute. Köket är ju en perfekt plats att gjuta betong på, eller hur?

Jag blev väldigt inspirerad av Jennys fåglar (Jenny från Dos Family). Tanken är att jag ska gjuta fast fåglar (i betong) på armeringsjärn. Armeringsjärnen får vänta lite, måste bygga någon slags ställning för att armeringsjärnen ska hamna i bra höjd i själva fågelformen. Och så stort är inte köket så att en sån ställning får plats. Så länge gjuter jag fåglar med spikar eller tjock ståltråd i. 


Tänker att det är lika bra att köra på, man kan aldrig ha för många fåglar!

Och snart så, snart kommer våren och då jäklar ska det gjutas. Utomhus.

Inga kommentarer: