Prylarna/presenterna/lyckan

Puhh.  Nu är julen över. För i år iallafall. 

Jag lyckades göra de flesta klappar själv, jag köpte bara några. Och det känns som om alla blev glada för de hemgjorda gåvorna. Och visa har redan kommit i bruk. Jag ska visa senare!

Själv fick jag några handgjorda saker. Bla en virkad bolero från Sydafrika. Virkat!!! Passar ju mig perfekt!
Och så har min mamma stickat typ världens finaste mössa åt mig. Eller hon har faktiskt gjort två. En svart och en mörkgrå. Så fina att jag inte lyckades ta av mig den ena igår. På hela dagen!
Hos min mormor, typ tre sekunder efter jag slitit upp paketet!

På toa.

Framför tvn.

I duschen.

När det var dags att sova.

Ja, asså jag kan verkligen bli besatt av prylar. Denna gången med gott samvete. Jag vet vem som gjort mössan. Jag vet  att det inte är någon på andra sidan jorden som slitit ihop mössan för nästan ingen lön alls.



Inga kommentarer: