Självrannsakning

För några månader sedan började jag tänka på hur det ser ut här hemma. Vilka val jag har gjort när jag har valt vad jag vill ha i mitt hem. Vad har jag för prylar? Varför ser det ut på såhär? Vart har jag fått inspirationen ifrån och hur mycket har jag köpt/skapat? 

Det jag kom fram till retade gallfeber på mig. För jag hade ramlat dit. In i vitt med färgklickar-facket. 

(Och innan jag fortsätter vill jag bara säga att det ABSOLUT INTE är något fel med den trenden. Vi har alla olika smak och olika preferenser. Så detta är ingen diss mot någon, förutom mig själv möjligtvis)

Jag har valt en jättefin tapet i mitt barns rum. En typisk trend tapet. Den såg jag i inredningsmagasinet Family Living, en väldigt inspirerande tidning som visar trender och har många "Hemma hos" reportage, alltså visar upp vanliga människors hem. 

Det finns också en hel del vimplar hos mig. Fina, jag har gjort dom själv. Färgglada.

En heldel färgglada plastmuggar och tallrikar finns också i mitt hem.

Tavlor i ett tavelcollage på väggen? Check!

Så, återigen tänker jag på trender. 
Vad gör man när trenden vänder? Byter man sin svindyra tapet? Bränner man vimplarna? Plasten...nja den tar ju typ 1000 år innan den försvinner, så vad kan man göra med den? 
Ja, ni förstår vad jag menar.

Just nu håller jag på att göra om göra rätt. Jag skapar själv och byter ut. Försöka att inte köpa något nytt. Tänka på att det som finns i mitt hem ska visa mig istället för att visa färgklickar. 

Och jo, tapeten har jag för länge sedan tröttnat på.




Inga kommentarer: